tisdag 7 juni 2011

Då bakgrundsbruset upphör och allt bara blir stilla....

Jag är en rätt rastlös person, som på något sätt alltid längtar bort till något annat. Så har det alltid varit, i och med den här resan där allt ändras från dag till dag har jag lärt mig mer att leva här och nu (inte så svårt då allt är så bra).
Men det finns ett speciellt tillfälle då allt upphör att snurra och jag uppslukas av stunden, då jag vill trycka på pausknappen och bara stanna i stunden för evigt:
När jag kliver in på en teater och får se en pjäs, musikal eller favoriten contemporary dance....
I lördags var jag på en dansföreställning och det var så fantastiskt jävla bra. Som min syster sa då vi lämnade Bounce sista föreställning i Globen förra våren: "man blir typ hög på dans", det är väl det närmaste jag kan komma en förklaring.
Det blir allt mer klart för mig att det är inom det här området jag ska jobba med mitt skrädderi.....

Nedan ser ni en av mina favoritklipp från So You Think You Can Dance, med favvoartisten Sarah Bareilles som just nu går på repeat varje dag.....

2 kommentarer:

  1. Så sant som det var sagt! Ja, man blir skyhög på dans! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, älskar det numret jag med, en av de bästa i hela serien. Klart du ska jobba inom det området – Go for it girl!
    Och du, har du sett filmen Pina än? Sjukt bra. :) kram

    SvaraRadera