söndag 3 april 2011

Aloha

Okej, vi kan konstatera att jag suger på att blogga. Jag skyller på aloha spirit, allt är väldigt laidback här och man flyter mest med.
På måndag lämnar jag Oahu och flyger till Maui, där väntar en spännande vistelse på ett hostel som har en gris som husdjur! Hua, ska bli intressant och se vad jag tycker om det... sanningen är att det finns inte så många vandrarhem på Maui, mest lyxhotell som inte passar min plånbok. Men det här hostelet låg i topp på tripadvisor - min bästa vän när det gäller att kolla upp ställen innan man bokar dem.

De sista orden Karla sa till mig när jag lämnade ishallen i februari var: bli brun.... nja, jag kan inte påstå att jag har fått så mycket till bränna. Men så har jag ju typ inga pigment! Grabbarna höll på att garva ihjäl sig när jag kom hem med solskyddsfaktor 70 (jag hittade en med 110 också, var tvungen att köpa den bara för att!). Alex N, som varit här sen januari kör med olja för att öka på brännan lite extra.... Dock kan jag stolt meddela att jag numera är nere på solskyddsfaktor 30. Så vi får väl se om jag lyckas få lite färg tills jag kommer hem.

För någon vecka sedan hyrde vi bil och åkte runt ön. Det är så sjukt fint överallt!

Man blir typ helt döv när man sitter där bak....


Maffiga berg

fina stränder, tydligen så är lost inspelat här i krokarna

Och så vi muppar förstås!

Jocke och jag tog oss även iväg till Pearl Harbor en dag för att kolla in stridsskeppen och ubåtar. Det var maffigt och se, de är ganska stora saker!


Patriotiskt så det förslår, vi är ju trots allt i USA!

Världens mest otympliga audioguide....
 får mig att tänka på pappas mobiltelefon han hade i slutet på 80-talet

I utkiken på ubåten
framme i fören på stridsskeppet
Sista dagen då Jocke skulle åka hem så tog vi oss iväg och gjorde detta:

ganska fin utsikt därifrån
Det var en härlig känsla som gav mersmak och allvarliga funderingar, dock med skräckblandad förtjusning, på att faktiskt hoppa fallskärm någon dag!

3 kommentarer:

  1. Ni roar er kungligt verkar det som! Kuuuuul!

    SvaraRadera
  2. Då är det bestämt, du ska hoppa! Jag hänger med och filmar :)

    SvaraRadera