fredag 8 april 2011

Lulu the pig, dårfinkarna och jag

Jag har nu tagit mig till Maui och brutalt blivit utkastad i hostelvärlden igen. Från det superfräscha och kliniskt städade hostelen i Japan till USA, där standarden inte är på samma planet...
Får jag presentera Lulu- the pig, ett av de husdjur som bor på detta hostel. Hon är jäkligt stor och höll på att skrämma livet ur mig första morgonen då hon stormade in genom dörren och tittade uppfodrande på min mat.
Lulu's favoritplats är bakom soffan
Att USA har en stor ansamling dårfinkar är ju ganska känt, det visade sig att de även bodde en sådan här. Första dagen när jag pratade med honom verkade han lite udda men helt okej, men så igår... Antingen hade han tagit något eller så var han bara paranoid, började prata om att folk försökte pressa honom på pengar och att de förföljde honom på stan. Han började sedan skicka lappar under min dörr (jag tog ett privat rum efter första natten, så att man i alla fall kan stänga dörren om sig) om att jag skulle ringa hans fru i Canada och jag vet inte vad, scary shit. Som tur är checkade han ut igår för att flyga hem, så jag hoppas att jag inte träffar på honom igen!
Annars är Maui väldigt fint med betydligt lugnare tempo.

Härlig strand jag var vid igår

1 kommentar: