måndag 21 februari 2011

Vett och etikett på flyget

När du ska ut och flyga ser du till att ta en dusch, glöm för allt i världen inte att ta på deon. Sen tar du på dig rena kläder, ta inte den där tröjan du har skunkat runt i den senaste veckan, lyxa till det lite och ta en sprillans rentvättad. Lider du av extrem fot odör, behöver du inte dela med dig av den till andra, behåll skorna på. Sitt inte och riv loss hud flagor från din hårbotten och strö på golvet runt dig.
Vadan detta?
Mest vad jag satt och tänkte på under flygresan till Munchen. Som tur var så slapp jag den stinkande mannen, han skulle bara lägga upp sina saker på hatthyllan där jag satt, sen satt han ett par rader bak så jag slapp odören, Men jag lider med den person som var tvungen att sitta bredvid honom bara! Däremot så satt det en tjej på andra sidan gången som satt och pillade loss halva hårbotten kändes det som, inte så najs.
För övrigt kan jag inte rekommendera Lufthansa för långflyg, det är minimalt med plats! Jag med mina 158 cm är inte speciellt lång, men när personen framför fällde bak sitt säte så hade man bordet i magen. Det var inte som Singapore airlines direkt! Innan jag åkte skämtade Christian om att jag säkert skulle hamna bredvid en stor fet tysk.  Nix ingen tysk, men likväl en stor fet polack! Vilket betydde att jag var helt inklämd då jag hamnade i mitten. Eftersom man inte väcker den björn som sover så fick jag vänta tills han själv reste sig upp. Gissa hur stor kramp jag hade i rumpan? Har något som liknar träningsvärk i den idag. Men Polacken visar sig vara en trevlig prick då han ordnar med frukost och dricka då jag lyckats krångla mig ut till toan precis när frukostserveringen skulle börja.
Allt som allt gick flyget och säkerhetskontrollen supersmidigt. Att man dessutom kan åka tunnelbana direkt från flygplatsen till vandrarhemmet för bara 7 kronor känns ju bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar