måndag 23 maj 2011

Sista tre veckorna!!

Hjäääälp var tar tiden vägen? När jag begav mig ut på den här resan kändes 4 månader som en evighet, nu plötsligt är det bara 3 veckor kvar!!
En del (oerhört liten ska tilläggas) av mig tycker att det ska bli härligt att komma hem, men att resa är en av de bästa sakerna jag vet och jag vill inte att det ska ta slut! Det farliga med att ge sig ut på en sån här resa är att man hittar så mycket fler ställen man vill åka till (och åka tillbaka till, jag tänker på Japan) när ska man ha tid att göra allt?
Jag kommer komma hem mer splittrad än någonsin, jag har tusen idéer på vad jag vill göra med mitt företag, satsa på egen ateljé, om jag vill jobba utomlands i alla fall, ska det bli London eller någonstans i Australien (marknaden där är grym just nu)..... åhh jag vet att jag kan göra allt men i vilken ände börjar man? Vad tar man först? Äh det ger sig väl.... behöver bolla lite med folk hemma känner jag =)

Jag har förflyttat mig till San Diego och vidare till Santa Barbara där jag nu befinner mig.
De hostel jag bodde på i San Diego visade sig vara invaderat av pensionärsdjävlar! Det var rena rama maffian, tanterna var värst! Så de få av oss som inte var i halvdött stadium hittade varandra och har haft det hysteriskt roligt, mycket tack vare Lukes komiska förmåga. Point Loma är för evigt omdöpt till Point Lamea...

Vi började med en tur på San Diego Zoo, det bjöd på allt från pandor, flamingos och giraffer, men priset tog nog den här bergsgorillan som efter toalettbesök kände att han behövde rensa lite.....


Observera var han har handen....

Frugan var mindre imponerad.....

 Vi gick på baseball match vilket var riktigt roligt! Jag hoppas kunna se matchen mellan Yankees och Red Sox i NY, de är de två lagen som toppar ligan.

De sköna människorna jag hängde med!

Men det var jäkligt kallt....
Det här med soliga Californien kan ni glömma!! 
 Sista kvällen fick vi för oss att vi skulle imitera "the old people", jag vet inte hur många bilder vi tog men Armina och jag började skratta hela tiden på alla bilder. Den nedanför är väl det närmaste vi kom....
Luke, till höger är ju den som lyckas bäst....
Han är förövrigt nybakad advokat, vilket man inte kan tro vid första ögonkastet!

Annars såg det mest ut såhär....
Den sista veckan har varit en av de roligaste på den här resan, mycket tack vare de fina människorna jag hittade i San Diego. Jag har skrattat konstant, kinderna värker än! Grabbarna är nu i San Francisco, så jag hoppas kunna möta upp dem imorgon när jag kommer dit.
Armina bor i Danmark, så förhoppningsvis kommer vi kunna ses mer framöver. Troligen redan om en månad då jag och lite folk (om det fortfarande finns biljetter kvar) ska ned till Köpenhamn på en grym circusföreställning.... japp ni ser, redan 5 dagar efter jag har kommit hem ska jag iväg på ett kort äventyr... var ska detta sluta??

1 kommentar: