måndag 9 maj 2011

Skogsmulle

Att jag inte är en lika inbiten skogsmulle som min syster vet vi ju alla, man skulle nog kunna kalla mig en skogsmulle light eller kanske till och med en skogsmulle wannabe...
Något som jag mer definitivt kan kalla mig är kulturnörd. Allt som går under epitetet kultur - konst, dans, film, teater, museum, you name it - slukar jag som en hungrig gnu! Efter två månader på Hawaii, som bjöd på fantastiska naturupplevelser, har jag den här veckan i L.A gottat mig i otaliga museumbesök, dansföreställningar, streetfestivaler och allt annat som hör till. Här nedan kommer en bildbomb från veckan som gått:

Art in the street, grym utställning

Beroende på hur man flippar dörrarna så kan man skapa olika bilder



Grym bildserie från ursprunget av skateboardkulturen

Baywatch! En institution i sig själv;)

Soon coming to a gym near you.... älskar karaktärerna som finns här

Killen i neondressen var bara bäst!


Rodartes utställning med klänningarna från Black Swan...
Så fantastiskt fina... stod och glodde på dem i en evighet!





Veckan har bara varit bäst! Jag känner mig nu redo för att vara skogsmulle igen, Grand Canyon väntar....

2 kommentarer:

  1. Nog är du lite skogsmulle alltid.. Försök inte, du gillar också skogen! :)

    SvaraRadera
  2. Haha jag förnekar inte att jag är en skogsmulle... det jag syftade på är att jag inte riktigt har din expertisnivå;)

    SvaraRadera